RAMOWY ROZKŁAD DNIA
06:30-8:15 |
Zabawy w kącikach zainteresowań, praca z zespołem dzieci lub indywidualna, praca |
08:15–8:30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności samoobsługowe, pełnienie dyżurów, śniadanie – wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych. |
08:30–9:00 | I śniadanie, czynności higieniczne po śniadaniu. |
09:00–9:30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
09:30–10:30 | Gry i zabawy ruchowe, zabawy swobodne w kącikach inteligencji wielorakich. |
10:00–10:30 | Zajęcia edukacyjne w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według wybranego programu wychowania przedszkolnego (w grupie dzieci 5 i 6-letnich). |
10:30–11:15 | Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery, wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, zajęcia sportowe. |
11:15–11:30 | Przygotowanie do II śniadania. Czynności porządkowo-higieniczne. |
11:30–12:00 | II śniadanie |
12:00-13:30 | Leżakowanie ( grupa dzieci 3-letnich) |
12:00–12:15 | Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki, relaksacja grupy. |
12:15–13:30 | Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze, wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe, itp., zabawy ruchowe, zabawy konstrukcyjne, zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie. |
13:30-14:00 | Czynności samoobsługowe i porządkowe przygotowujące do posiłku, obiad . |
14:00–16:30 | Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań, zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci, rozmowy indywidualne, rozchodzenie się dzieci. |